Directeur i-Cleantech Vlaanderen kiest resoluut voor de praktijk met Bringme

“Er is maar één bedrijf in Vlaanderen dat zo onvlaams is.”

Bart Vercoutere maakt de overstap naar Bringme en wordt er Director Hardware. Met de aanstelling haalt het Leuvense technologiebedrijf een karrenvracht aan expertise binnen. Als directeur bij i-Cleantech Vlaanderen heeft Vercoutere een duidelijke visie ontwikkeld over een ecologische, duurzame economie met technologieën die aan de klimaatneutraliteit bijdragen. Die visie kan hij bij Bringme waar maken. In Bringme vindt Bart terug wat er veel te weinig is in Vlaanderen: de combinatie van innovatie met ongeziene durf, snelheid en ambitie.

“Klaar voor ambitieus groeiverhaal”

Het pad van Vercoutere en Jo Vandebergh (Founder, Bringme) kruiste elkaar toevallig, maar het was liefde op het eerste gezicht. Voor het eerst stootte de toenmalige directeur van i-Cleantech Vlaanderen op een ondernemersverhaal dat de moeite was om hem de stap naar de praktijk te laten nemen. Bart Vercoutere: “een tech start up die vanuit het niets en op eigen kracht evolueert tot een volwaardige scale-up zonder één euro aan extern kapitaal, dat is voor mij ongezien in Vlaanderen.”

“Essentieel platform voor stad van morgen.”

Bringme biedt volgens hem de ontbrekende schakel bij een effectieve last inch logistiek en kan daarmee uitgroeien tot het essentieel platform voor de slimme stad van morgen. “Maar misschien nog belangrijker: bij Bringme vond ik gelijkgestemde zielen die op dezelfde manier kijken naar het duurzaamheidsvraagstuk en welke rol technologie kan spelen in het omgaan met deze uitdagingen. Zoveel durf, snelheid en ondernemerschap was ik nog niet tegengekomen,” zegt Vercoutere. “Ik kijk er naar uit om alles wat ik de voorbije 20 jaar geleerd heb concreet toe te passen in de opschaling waar Bringme voor staat.”

Internationale ambities

De komst van Bart Vercoutere is bijzonder welkom voor het technologiebedrijf dat haar internationale ambities nooit onder stoelen of banken gestoken heeft. Vercoutere zal het opschalen van de productie en het stroomlijnen van de processen in goede banen leiden. Jo Vandebergh, CEO van Bringme: “We zijn erg blij dat we Bart mogen verwelkomen bij Bringme. Met zijn aanstelling halen we niet alleen een complementair profiel binnen voor ons groeiend internationaal team maar ook zeer specifieke ervaring op vlak van duurzaamheid en cradle-to-cradle implementaties op zowel overheids- als industrieel niveau. We kijken ernaar uit om samen het hem de volgende stappen te zetten in ons Bringme verhaal.”

Over BRINGME

Bringme is een Belgisch technologiebedrijf dat de manier waarop we dingen verzenden en ontvangen voorgoed verandert. Dat doet het aan de hand van een netwerk van slimme boxen die gekoppeld zijn aan een mobiele app. Via het door Bringme ontwikkelde Last Inch Operating System (LIOS) is het mogelijk om altijd iets te ontvangen, verzenden, retourneren, uit te lenen of te delen.

De Box functioneert als een mini logistieke hub waardoor bedrijven de logistieke processen van medewerkers en leveranciers volledig geautomatiseerd kunnen laten verlopen.  Koeriers kunnen zowel privé als zakelijke pakketjes in de Box afleveren, medewerkers kunnen ook via de Box hun e-commerce bestelling retourneren, collega’s kunnen dingen overhandigen aan elkaar,…

In residentiële gebouwen fungeert de Box als de brievenbus 2.0 waarmee zelfs minder courante afvalfracties zoals e-waste, spaarlampen, batterijen ed opgehaald kunnen worden.

Het netwerk van Bringme Boxen breidt zich razendsnel uit over België, Nederland, Luxemburg en Groot-Brittannië. Bij honderden bedrijven, appartementen, ziekenhuizen en schoolcampussen maken mensen gebruik van dit Belgische product.

www.bringme.com

jo.vandebergh@bringme.com - Chief Enabling Officer