Bringme lokt studenten uit kot met Betombola

Dinsdag 28 juni 2016 — Je hebt hem misschien al zien staan in Leuven: de felgroene betonmolen. Nee, hij maakt geen deel uit van een van de vele werven in de studentenhoofdstad, maar het is de betombolamolen van Bringme. “De molen maakt deel uit van een studentenactie die we hebben uitgewerkt om de blok wat aangenamer te maken”, zegt Tim Driesen van Bringme. Te winnen: een anti-stresspakket, drank om het verdriet van een slecht examen even te vergeten, festivaltickets enzovoort. Succesvol: en of. Halfverwege de actie bereikte Bringme al 60.000 Leuvense jongeren.

Studenten helpen studenten

“Bringme wint aan populariteit bij studenten. En als Leuvens bedrijf merken we als geen ander wat de invloed is van de blok op hun gemoedsrust. We wilden dan ook graag een ludieke actie op poten zetten om de Leuvense studenten door de blok te sleuren”, zegt Tim Driesen, creative director bij Bringme. En wie begrijpt studenten beter dan … studenten? “We hebben de volledige verantwoordelijkheid dan ook bij onze jobstudenten gelegd. Het was hun taak om een ludieke actie te bedenken en uit te rollen. Dat is de Bringme Betombola geworden.”

“Het concept is eigenlijk heel eenvoudig: studenten nemen deel aan de wedstrijd door de Bringme Facebook-pagina leuk te vinden en de wedstrijd te delen. Vervolgens wordt er elke weekdag op een locatie in Leuven een winnaar uit de betombolamolen getrokken. Die kan vervolgens zijn of haar prijs afhalen in de Bringme Box bij leercentrum AGORA”, zegt Alexandra Hexx, een van de studenten die de actie mee op poten hielp zetten. “Er zijn heel wat uiteenlopende prijzen: een anti-stresspakket voor de examens, drank om het verdriet van een slecht examen even te vergeten of festivaltickets voor de zomer.”

En of de actie scoort. Tim Driesen: “Halfweg de campagne werd de campagnepagina al 1.500 keer gedeeld, verdubbelden we het aantal likes op onze Facebookpagina en bereikten we zo’n 60.000 jongeren tussen de 18 en 25 jaar uit het Leuvense. Dus daar zitten die 40.000 studenten aan de KU Leuven zeker tussen. Ik had vooraf nooit durven denken dat onze fluogroene betonmolen zo veel succes zou hebben.”

40.000 Leuvense studenten

Sinds eind vorig jaar hebben alle 40.000 studenten van de KU Leuven toegang tot de slimme Bringme Boxen. Die werden geïnstalleerd op drie drukbezochte locaties: het leercentrum AGORA, het studentenrestaurant Alma 3 en de Samenaankoopdienst. Daarmee was de KU Leuven de eerste universiteit die voor Bringme koos. Ondertussen volgden al zeven hogescholen en universiteiten, en vind je de Bringme Boxes op elf campussen.

Tim Driesen Creative Director Bringme at Ertzberg (BRINGME)
Steven Van de Broek FINN Public Relations