Batibouw: Bringme maakt einde aan klassieke brievenbus

Pakjes leveren zonder dat je er bent

Donderdag 23 februari 2017 — Brussel, 23 februari 2017 - Bringme wil een einde maken aan de klassieke brievenbus in residentiële projecten. Die voldoen niet meer aan de huidige noden van bewoners waar papieren post plaats ruimt voor pakjes, gestreken was en maaltijdboxen. Met de Bringme Box kan je die laten leveren (en terugsturen) zonder dat er iemand aanwezig moet zijn. Het innovatieve systeem werd al in verschillende Belgische residentiele vastgoedprojecten geïntegreerd in de lobby. En niet enkel België gaat overstag, ook in het buitenland weet het Leuvense technologiebedrijf te scoren. De volgende maanden volgen verschillende projecten in Nederland en het Verenigd Koninkrijk.

Leveren zonder dat je er bent

De tijd van de klassieke brievenbus lijkt voorbij. Steeds meer residentiële projecten kiezen voor alternatieven die beter aansluiten bij de levensstijl van het moderne gezin. Facturen komen steeds vaker digitaal en moeten plaats ruimen voor de levering van online aankopen, gestreken was of de populaire maaltijdboxen. Maar het is niet evident om op die momenten daadwerkelijk thuis te zijn. Recent onderzoek dat Bringme liet uitvoeren door iVOX toonde zelfs aan dat één op de vijf Belgen flexibel omspringt met werkuren om een pakje in ontvangst te kunnen nemen. 7% vertrekt bewust later naar het werk of vertrekt al vroeger naar huis. 14% blijft er zelfs een hele of halve dag voor thuis.

Het Leuvense technologiebedrijf Bringme heeft met de Bringme Box de perfecte oplossing in huis. Koeriers, lokale handelaars en andere diensten kunnen pakjes, strijk, leveringen,… droppen in de Bringme Box waarna de mobiele app de bewoners laat weten dat het pakje is aangekomen. Tegelijkertijd kunnen ze de box ook gebruiken om zelf pakketjes te verzenden of online bestellingen terug te sturen.

Nieuwbouw of renovatie

Het innovatieve systeem kan naadloos geïntegreerd worden in de lobby van een nieuwe project of bij de renovatie van een appartementsgebouw. In Brussel opende recent een residentie waar een Bringme Box werd geïntegreerd tijdens de renovatie. Eigenaar Jan Hendrickx is trots op het resultaat: “Ik heb voor Bringme gekozen omwille van het innovatieve karakter van het systeem en de directe toegevoegde waarde die Bringme biedt aan de bewoners van het appartementsgebouw. Ik merk dat iedereen erg enthousiast is over de technologie.”

Sleutel voor poetshulp

“Online bestellingen zijn snel en efficiënt, maar ze laten leveren is onhandig: mensen zijn niet thuis op het moment dat de pakjes geleverd worden en hebben vaak liever niet dat hun buren bestellingen in ontvangst nemen”, zegt Dagmar Bernaers, Business Development Manager van Bringme. “De Bringme Box is de ideale oplossing. Dankzij het systeem moet er niemand thuis zijn om de pakjes in ontvangst te nemen of ze terug te sturen. Alle pakjes liggen veilig in de slimme box tot het moment dat je thuiskomt of de koerierdienst ze komt ophalen. Maar je kan er bijvoorbeeld ook veilig de sleutel in klaarleggen op de dagen dat je poetshulp langskomt.”